vissna solrosor och cider

Lördag. Började med melodikrysset och kaffe. Kollade lite på Musikhjälpen och Vinterstudion. Käkade knäckemackor. P gick ut i garaget för att montera en hylla som levererades i fredags. Jag bestämde mig för att sticka ut på promenad. 
 
Fick feeling och var ute i inte mindre än 72 minuter. Hade Runkeeper igång men glömde ladda mobilen innan jag stack ut, så den dog efter halva vägen ungefär. Gick bra att gå ändå. ;)
 
Kom hem och tog en dusch. Fixade och grejadel lite. P mekade med en trasig lampa, jag spikade upp två tavlor till inne på kontoret. Bestämde mig för att haka på P och N som skulle ut och käka/ta några öl på kvällen. Vid strax före 18 kom N (som lämnat hunden hos sina föräldrar som bor en bit ifrån oss) förbi och vi promenrade till samma ställe som vi besökte tidigare i veckan när vi var ute och åt. N hade aldrig varit där förut. Killarna valde mat på planka och jag tog samma sak som tidigare i veckan; halloumiburgare. Fick inget friterat salladsblad den här gången. Synd. Men burgaren var god även denna gång. 
 
Hade egentligen bara tänkt äta och sen promenera hem till soffan, men det blev inte så. Det var lugnt ch trevligt på stället (väldens tystaste möhippa bland annat), så jag blev kvar. Bytte colan mot päroncider och pratade resor, vårdcentraler, jobb, julledighet, hundar och annat. När killarna pratade om flygplansmodeller tunade jag ut och surfade på mobilen en stund. ;) När stället stängde vid 22 betalade P notan och sen promenerade vi hemåt igen.
 
 
N hängde med in en stund för att ta en öl till här och lyssna på P's musikalster.. (både P och N har köpt någon form av musikprogram och försöker lära sig att göra låtar.... P's var riktigt bra faktiskt, har inte fått höra dem förut.. :)). Sen kollade de på en timme av Avicii i studion (och försökte lära sig något, inte helt lätt, han gör mer än han förklarar i videon).. medan jag försökte att inte somna i soffan.. :) Någonstans mitt i var vi tvungna att räta upp julgranen som plötsligt började luta oroväckande mycket mot tv:n. Lite senare travade N hem (till föräldrarna) för att gå ut med hunden (och sova). Jag tvättade av sminket och gick och lade mig i sängen till musikhjälpen och P somnade hastigt och lustigt (men inte helt otippat) framför tv:n på nedervåningen. 
 
 
Kommentera inlägget här: