måndag och munkjacka

Gårdagens helt klart bästa: 60 minuter kombinerad vanlig & lymfmassage. Hade någon form av låsning i nacken/övre delen av ryggen som gav yrsel när jag rörde på huvudet och den fick hon loss - sjukt skönt. Sen var jag typ zombie resten av dagen trots att jag unnade mig en snabb lunchpromenad i Hagaparken med SH efter massagen. Somnade typ halvtio i soffan. Zzz.
Inte lika kul var att jag stressade som ett as för att hinna med bussen på morgonen - bara för att upptäcka, när jag i sista stund kastade mig på, att mitt månadskort gått ut. Bara att lomma av igen och gå och fylla på. Nästa buss går en kvar senare så var inte som att jag behövde vänta en evighet direkt, men ändå lite dålig start på veckan. Hade det inte varit för att jag hade massagen inbokad så hade jag kanske gått hem igen..
 
Såg ut så här, i nya jeansen, blommig jacka och zigzagstrumpor. Ja. Jag åt godis när jag kom hem (gott och blandat i handen). Dagen gick bra matmässigt, kvällen - not so much (inte alls faktiskt.. detta trots att vågen visade mer denna måndag än förra.. fast jag har iaf gått ner några centimeter runt mage/midja sedan start och det är ju som ändå huvudsaken eftersom målet ju eg är att byxorna som jag just nu inte kan ha snart faktiskt ska gå på igen, så bra ändå på något vis.. dock funkar det ju inte att äta godis varje dag, så det måste jag få styr på igen). 
Idag jobbar jag hemifrån och var uppe hyfsat tidigt för att kunna logga på något tidigare än vanligt, så att jag ska kunna sluta lite tidigare eftersom jag har planer med M ikväll. Har fått två stora finnar på ena kinden (meeeh) och såg ut som en panda när jag var i centrum för att handla lunch (picadeli) pga snöar stora blaffor ute och var lite motvid (= all mascara runt ögonen istf på fransarna).
 
Dagens outfit brought to you i samarbete med tvätten från igår (jag sov, P tvättade)
kanskse att jag måste byta om sen till kvällen... eller så struntar jag i det.. ;)
Kommentera inlägget här: