serie-blues

 
Jag plöjde de 10 avsnitten av Altered Carbon (Netflix) på 3 kvällar (söndag, måndag, tisdag) och fick sen lite "binge-blues". Har inte riktigt orkat ta tag i något nytt efter den (gillade den mycket) men nu känner jag mig redo igen (helg och så ni vet). Eller ja, jag har ju några andra serier jag följer; Younger, Dynastin och Riverdale, men dem kan jag ju inte sträck-kolla eftersom det bara kommer ut några eller något avsnitt i veckan och jag redan sett allt som visats till o med denna vecka. Ser också på  Manhunt:Unabomber (Netflix) men råkade somna någonstans i avsnitt 7 (av 8) och har inte riktigt ta tag i det här med att leta mig tillbaks till var jag var... (och där någonstans har ni väl betyget för serien.. helt ok, men inte awesome). 
 
Hur som helst, jag känner mig redo att ge mig på något nytt (kanske ikväll efter Mello) och det jag funderar på nu är Retribution. (i väntan på The Sinner då som inte finns på svenska Netflix... ännu?)
Retribution is a dramatic miniseries about two families, united by marriage and ravaged by the murders of newlyweds Adam Elliot and Grace Douglas. Things get even more complicated for the neighboring Elliot and Douglas families when the man suspected of murdering their beloved family members crashes his car… right in front of their farms. So what do you do when the life of your loved one’s killer rests in your hands? 
 
Ang. The Sinner så hittade jag en gammal Expressen-artikel som säger att den skulle släppas den 7 november förra året men så verkar det inte ha blivit  Här kan man läsa att den kanske kommer... om Jessica lyckas leverera guld i USA... (ser ju ut som att det ska bli en säsong två så får hålla tummarna då).
 
Åsa:

Eller så ser du den på Dreamfilm, du bara klickar på avsnitten och spelar upp dem direkt på skärmen. Du behöver inte skapa konto eller ladda ner, du streamar direkt på sajten 👍🏻😊🤗 De är t o m textade.

Svar: Nääh, jag väntar och ser om den dyker upp. Så mycket serier, så lite tid, så när jag nu har streamingtjänster jag betalar för så har jag inte lust att streama på¨'piratsajt".. fick dessutom virus en gång när jag streamade där och var tvungen att blåsa hela datorn.. :/
Kattis

Kommentera inlägget här: