chia och kaffe

Då kör vi. Viktklubb dag 1. Programmet säger 1300 kcal per dag för min målvikt på minus 5.5 kg. Extrakilon som till största del sitter runt mage/midja (men även runt lår och i ansiktet). Eg är det inte så mycket vikten jag bryr mig om, utan mer antalet centimeter runt just mage och midja, för det är där jag märker störst skillnad jämfört med tidigare (för några år sedan). 
 
Minst 10000, helst 12000 steg per dag (som tidigare alltså), plus gärna lite styrkeövningar här hemma. Men jag ska försöka få ordning på kosten först innan jag sätter mer konkreta träningsmål. Få bukt med suget som gör att det slinker ner helt onödiga kalorier. Sluta äta bara för att jag är uttråkad. 
 
Tänker att jag sen, senare, kanske rentav skulle kunna träna lite i gymmet på jobbet när jag orkar åka in?! Kanske. Vi får se. Först kosten. Sen träna hemma. Och sen... (we'll see). Någon som har tips på bra träningsprogram för  nybörjare (som man kan köra hemma alltså) - säg gärna till. 
 
Till vår inbokade utlandsresa om ca 2 månader ligger första delmålet på -3 kg / -3 cm (mage). Nu gäller det bara att hålla motivationen uppe (även de dagar det känns motigt).
 
Dagens frukost: Chiapudding med blåbär, superflingor och rostade kokosflakes plus kaffe med mellanmjölk  (och vatten).
startBMI: 22,6. det är ok, men 20,6 (eller 20) skulle också funka. mitt MSL (läs om det här) däremot... inte bra (0,58). 
#1 - - Åsa:

Heja heja! -3 på två månader löser du, nemas problemas.

Ang träning och hej o hå, tänk på att viktminskning hänger till 80/20 på kosten så tänk inte att du måste gymma och härja utan promenader duger fint - i synnerhet när man går så många steg som du på dagarna :)

Att ha en resa som mål är ju skitbra, i synnerhet om man vet att man skall visa sig i bikini :)

Heja dig!

Svar: Ja, det borde ju gå helt klart, bara jag orkar hålla i och inte trillar dit på onyttigheter. Idag har det gått rätt bra iallafall. En dag i taget. :)
Kattis