halloumi och cava

Igår åkte jag till Bålsta för att möta upp "da girlz" för vår årliga "middag & bowling-kväll". Anlände stationen vid 17:25 och promenerade därefter med raska steg mot mitt gamla bostadsområde där M och hennes familj numera huserar (de budade på vårt hus när jag och mitt ex separerade, men förlorade budgivningen då....och fick vänta lite tills nästa hus blev till salu). När M pussat sonen hejdå travade vi vidare för att möta upp A och när alla var samlade gick vi till resaurangen där M bokat bord till 18 för att trycka i oss varsinn burgare. Jag valde halloumivarianten och till den tog jag ett glas Pinot Grigio (because I'm over 40 och då dricker man det, haha!  ni som har sett Younger förstår). M och A åt någon pulled pork-variant på burgare och drack rött (Merlot) respektive weissbier.
 
Upplägget lämnade kanske lite övrigt att önska, men smaken var det inget fel på,  både burgare och vin fick mycket väl godkänt. De andra var också nöjda. 
Istället för att äta dessert på restaurangen erbjöd sig A att bjuda på kladdkakemuffins och Snowball (drink) hemma hos sig om vi ville. Det ville vi så klart. Drinken glömde jag ta bild på, men här har ni min muffins med grädde. Perfekt kladdig i mitten. Mums!
Vid halv nio drack vi upp det sista, bylsade på oss ytterkläderna och vinkade hejdå till dotter och sambo och traskade bort mot bowling där A hade bokat bana till 21. Vi hann bara bowla en hel serie och nästan hela andra innan vår timme hade gått. Själva spelandet gick ungefär som vanligt.. jag var askass och ingen av oss lyckades ens få till en strike. Men det spelade inte så stor roll. Vi hade roligt ändå och cavan kostade 65 kronor glaset och smakade finfint (det var detta - rekommenderas).
M drog hem när vi hade spelat klart, men jag och A satt kvar ett tag till och var dessutom en sväng på haket i centrum innan jag tog 00:50 - pendeln hem. En himla bra kväll med de här två galningarna. :)
och idag känner jag av bowlingen lite i ryggen / höften, men är det värt. 
Kommentera inlägget här: