ricottabiffar och bubbel

Morgonens första kopp kaffe. Den bästa. Am I right? 
Hörrni, det är äntligen helg igen. Sweet! Jag firar med ett glas bubbel, för det är jag värd efter den här veckans lilla jobbkris. Pratade lite med MM på HR idag och hon liksom chefen visade stor förståelse för hur jag känner och peppade med att det kan bli ändring snart. Jaja, vi får se, men även hon boostade mitt jobbego lite. Plus lovade att hjälpa mig lite med en av mina surdegar. ♥ (tror iofs inte att hon kommer att ha tid att hjälpa mig men det var gulligt att hon erbjöd sig iallafall.. och hon skickade lite underlag som blir bra som start för det jag tänkt göra). Lunchpromenaden bjöd på lite sol och de italienska ricottabiffarna som A tipsade om  och P hjälpte mig lokalisera i frysdisken på Willys- tack! & tack!) som jag åt till lunch smakade finfint. Om man inte vill äta dem till pastasallad och ärtpesto som Findus tipsar om så kan man med fördel göra som jag och äta dem till babyspenat, paprika, keso och sojabönor. 
Jag lyckades skicka ut veckans nyhetsbrev strax efter klockan fem och har sedan dess (dvs sedan jag loggade ut för veckan) kollat på senaste avsnitten av Riverdale och Dynastin, käkat middag och som sagt tagit mig ett glas bubbel. Nu är jag sugen på att se en bra film. Ska se om jag kan hitta någon....
Ha en fin fredag!
Kommentera inlägget här: