burgare, baileys och bordsglas

Igår efter jobbet promenerade vi (jag och P) till centrum för att äta en bit mat ute på restaurang. Valet föll på AllStar  som jag fortfarande inte hade provat (trots att det öppnade för eeevigheter sedan). Det var ju semifinal i VM-fotbollen igår (England - Kroatien) men vi var där precis innan och slapp den värsta rushen. Vi valde varsinn burgare; AllStar burgare (P) resp. Halloumiburgare (jag). Båda nöjda och jag blev jäääättemätt (kanske för att jag eftermiddagsfikat en glass innan). Där äter ja gärna igen - de hade lite olika vegetariska alternativ. Sånt gillar man ju. 
 
Efter avslutad måltid promenerade vi hem för att se matchen i lugn och ro hemma. Fast jag ledsnade efter en stund och kollade på viaplay (Scandal) istället och P somnade i soffan..  (superengagerade var vi..). Tog mig en liten stänkare i form av en Baileys med is för att fira "snaaaart semester" (och ja, jag låg under filten trots värmen pga fryser ju alltid efter maten..  skyller på släktdrag (syrran fryser också jämt) och benmärgstransplantationen (doktorn har sagt att transplanterade patienter av någon anledning ofta fryser mer än andra)). 
 
I övrigt så beställde jag ju hastigt och lustigt (ungefär lika spontant som jag köpte själva bordet) en glasskiva till vårt nya vardagsrumsbord i går. Mailade till lokala glasfirman med mått & prisförfrågan och fick tillbaks svar nästan med vändande post. 200 kronor ville de ha och det var ju taget så klart! (jämförelsepris på internetzet var typ 550 pris för samma storlek). Imorse mailade Lasse (glasfarbrorn) att glaset var klart för avhämtning (älsk på bra service). Ringde hem och bad P hojja över och hämta den (bilen är fortfarande hos hans bror isärplockad i molekyler (typ) eftersom den behöver lagas på något vis och bröderna väntar på delar). Det gjorde han (hojade dit och pratade bort en halvtimme med Lasse)  så när jag kom hem kunde jag testa - och vet ni; den passar pöööörfekt. Nu ska jag bara köpa färg och måla trädelen på bordet också. Och kanske fixa något att ha under glasskivan. Tänker något kul mönster eller så, antagligen i form av en bit tapet. 
 
a, det är takfläkten som refkelteras där i skivan, ingenting annat.. ;)
 
nu är det bara EN arbetsdag kvar hörrni. woop woop!
Åsa:

Blev ju kanoners!! Superbra, heja glasgubben!

Tänkte oxå en bit tapet. Finns det kvar av den med stadsnamnen som du hade en bit av?

Svar: Ja, så jäkla nöjd! :) Nej, tyvärr inte.. får kika på något annat (tror just den är slut i butik nu, den var ju på rea): :/

Ska gå och kika på färg på lunchen tänkte jag och lokala firman har ju tapet också, så kanske kan jag få med mig ett tapetprov. :) Under tiden testade jag med en bit jag hade hemma, bara för att se hur det kan se ut.
Kattis

Kommentera inlägget här: