stenar, skav och steg

Åkte till MoS igår. Köpte en ask i klarglas att ha stenar och grejer i på H&M Home. Innan dess var jag på Åhlens och köpte en kaftan (till). Vet inte när jag ska ha alla kaftaner (mer än hemma på altanen) men gillar dem, så.. ja...
 
Det var varmt igår (också): Svettades när jag gick på bussen. Svettades när jag promenerade till MoS. Svettades när jag promenerade tillbaks. Man (eller iaf jag) svettas ju liksom än mer när man (jag) stannar än medan man (jag) är i rörelse.. Så här års är det ju inte direkt aktuellt att prova några plagg överhuvudtaget i butik. men behövde ju inte prova kaftanen utan kunde köpa den oprovad. Såg förövrigt ut så här i vit topp och svart kjol (och svarta sandaler). Fick lårskav. 
 
Lyckades förövrigt få ihop inte mindre än totalt 19606 steg igår. Inte illa för en första semesterdag på hemmaplan (typ): Hade jäkligt ont i fötterna när jag kom hem så det här att jag fick ihop ytterligare några steg efter hemkomsten vid halvåtta är ju inte illa. 
 
 
Åsa:

Haha, du ÄR verkligen Kaftankvinnan :) Ser framför mig hur du svävar omkring i svepande rörelser på altanen :) I sandaler, givetvis haha.

Lårskav ja, jag brukar dutta med talk aka Kroppspuder men det smälter ju bort direkt i den här värmen så hjälper föga. Brukar ha det i skorna oxå om jag e barfota i pumps eller liknande.


Svar: aha, bra tips för skorna iaf.. jag provade att ha en avklippt bit nylonstrumpbyxa runt ena låret häromdagen.. det funkade ok... :)
Kattis

Kommentera inlägget här: