tapet & färg

I söndags tog jag hastigt och lustigt beslutet att trots allt INTE sy hissgardiner till sovrummet av det där tyget jag köpte på Jotex. Testade nämligen lite och såg att när solen ligger på så blir detta grå tyg, precis som det tidigare bruna, alldeles lila vilket ju inte alls är vad jag vill ha.. Så vi åkte till IKEA och köpte rullgardiner istället, Tupplur  i grått fick det bli (en färg som förresten enligt hemsidan snart ska utgå ur sortimentet). Vi hade ju något liknande där vi bodde tidigare (tror att det var tupplur det med men kan ha fel) och de funkade fint (fast då hade vi vita om jag inte minns tokigt). Hann även med en sväng till Rusta där jag plockade på mig ett litet tapetprov som jag tänkte kanske kunde funka på ena "kattvindslucketavlan" uppe i sovrummet (plus köpte roller och tejp). Kom hem (efter en kort mjukglasspaus på Biltema) och bestämde mig för att testa det där med tapeten på en gång. 
 
Tycker det blev ganska bra...(är ju lite svårt att styra vilken del av rullen man får när man bara har ett litet prov). Den tapeten skulle jag rent av kunna tänka mig att ha på en hel vägg...(inte ett helt rum kanske, men en vägg).
 
Satte en liten bit i en mindre ram som står uppepå stora beståkombon också, bara för att.. :)
 
Efter detta tog jag äntligen tag i fönsterputsningen där uppe på övervåningen. P tog klädkammaren för ett tag sedan, så det struntade jag i (det är lite krångligt eftersom man måste flytta undan trådbackarna för att komma åt ordentligt), men jag körde sovrumsfönstrena och badrummet. Samtliga var waaaaay over due. :O Sen bestämde jag mig för att jag absolut I N T E  (trots att jag hade förkylningskänning) kunde vänta till semestern med att måla över den blommiga fondväggen där uppe i sovrummet, så jag tejpade och körde igång. Färg hade vi sedan tidigare, jag tror det jag använde var en skvätt av den färg vi har inne på kontoret (Beckers Havstulpan). Två lager räckte för att täcka blommorna. Tycker det blev klar förbättring, sååå mycket mer vi (för vi gillar ju grått och är inte så blommiga 😜).
 
Före (ursäkta stöket): 
Under:
Efter:
Har inte piffat klart eller fått upp rullgardinerna ännu (hade hoppats att P skulle göra det igår när jag var på jobbet men icke) -  men ja, ni ser ju färgen iaf. Valde att måla bara precis där tapeten satt, så därför är det vitt runt elementen om ni undrar... Kanske gör annorlunda sedan när vi (om nåt år eller så när vi känner att det är mer akut) fixar till hela sovrummet. Skulle behöva måla tak och övriga väggar också.. men det får som sagt bli senare. Jättesugen på en ny matta också, men den kan bli svår att sälja in hos P... ;) Kanske att jag målar om sängborden iaf... har ju lite kalkfärg i olika nyanser hemma. Vi får se.. 
 
Nu ska jag fixa kaffe och jobba lite (sitter hemma idag).
Åsa:

Det blev ju kalasbra!! Bra jobbat katten :)

Svar: Taaack 😸
Kattis

Stina:

Hej

vad fint det blir. Det är så rolligt att fixa om lite.

Kram Stina

Svar: Tack! :) Kan bara hålla med, så roligt att flytta omkring och förändra. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: