helgen i bilder

Helgen började - som sig bör - med kaffe. 
 
Gick ut och inspekterade ägorna. Jordgubbsplantorna har fått blommor. 
 
Kollade lite på bröllpet på tv (tills P bytte kanal och kollade på Erik och Mackan..)
 
När vi skulle åka iväg en sväng till Biltema (vart annars ;)) bytte jag om till klänning och hasbeens. Inte i klass med bröllopsgästerna på något vis, men ändå lite uppstyrt för att vara jag en vanlig (krasslig) Biltema/Willys-lördag. Och nej - de benen har inte känt mycket på solens strålar än nej. Bytte om igen när vi kom hem. Nån måtta får det ju vara. Griillade korv till lunch, läste lite mer i boken och sen kollade jag på Netflix större delen av kvällen medan P gjorde musik (eller nåt). Satt i af i varsinn schäslong med varsinn laptop i knät och lurar på. Romääääntik. ;)
 
I söndags såg ut så här i randig t-shirt från H&M och bästa brallan från KappAhl.Halsbandet är från Edblad. Lite casual selfie (minus face, så.. kroppsie?!) vid köksön här. 
 
Vi baxade fram dynorna till loungemöblerna ur vinterförvaringen i lådan och de mådde förvånansvärt bra. Pollen på dem förstås (det jäkla pollenet tar sig in överallt) men inte värre än att det gick att daska bort med mattpiskan. Jag satt ute och läste lite när jag pallade (är ju krasslig som sagt, så var inte super-pepp på att sitta i solen). Där borta står P helt i ofokus och lyssnar på fågelungarna som kvittrar i holken en bit bakom mig. 
 
På kvällen multi-taskade jag genom att kolla klart på 13 Reasons Why (S2) och hockeyfinalen samtidigt. 
 
 
Kommentera inlägget här: