lördag i förorten

Det blev en lugn och stilla lördag för oss igår. Jag kom ju inte i säng förrän vid tre i fredags så tog lite sovmorgon innan jag hasade ner för morgonens första kopp kaffe. Kollade lite på tv & satt en stund ute i solen med min bok innan vi bestämde oss för att sticka iväg till IKEA för att handla det fjärde och sista högskåpet till garaget. Förhållandevis lugnt i det stora möbelvaruhuset. Vi plockade på oss det vi skulle ha på lagret och kunde gå direkt till en ledig snabbkassa. Sånt gillar man ju, stå i kö är ingen favorit. När vi kom hem vid tre-fyra någongång grillade P korv till sen lunch / tidig middag. Han åt sin vanliga tjock-korv med potatissallad. Jag åt min sojakorv med bröd (och senap/ketchup/rostad lök/bostongurka). Plockade ur diskmaskinen, bytte sängkläder, dammsög av det värsta i sovrummet (fasen vad det blir dammigt där uppe), drack öl, läste bok, redigerade bilder, bloggade, såg på tv (läs netflix). Hörde skottlossning, ambulans & polishelikopter. ☹ (vi brukar handla pizza på den restaurangen ibland - de har den godaste veg.pizzan - ... tur att vi inte gjorde det igår). Och ja. Det var den lördagen. Lördag i förorten.
 
Krusbären är på G.
 
Kommentera inlägget här: