livet och murgröna

Det här livet just nu alltså.... Jobbade hemma igår, till strax efter 17. P var hemma på lunchen, vi käkade potatisbullar. Efter jobbet åkte vi till Ica Maxi och storhandlade. Eller ja, stor och stor. Ganska mycket blev det, men fick vi eg. med oss någon mat? Oklart. Käkade middag iaf. Olika eftersom P gjorde pannbiff (köttfärsbiffar). Kollade lite på tv. Läste äntligen ut en bok. Somnade i soffan kvart över nio (säger mitt aktivitetsarmband). Gick upp och lade mig i sängen när P gick upp. Cirka midnatt. Hade sovit i dryga 3 timmar. Sov till halvåtta. Och nu sitter jag här igen, lite irriterad över ett återigen inställt möte. Äter linsflingor med yogurt och dricker kaffe. Fryser. Undrar om jag ska köpa en tax. 
 
en annan grej jag gjorde igår: räddade murgrönan ur krukan på altanen och satte den i en vas med vatten som de gjort på spa:t i lördags. den badar liksom i vatten hela grejen (utom en liten bit på toppen som får titta upp över kanten). min har kanske lite för mycket rötter, men jag tänkte de får vara kvar för den händelse jag vill plantera den senare...
Kommentera inlägget här: