vad jag gjort under veckan

Anledningen till att det blivit lite si och så med bloggandet denna vecka är ju, som ni väl vet vid det här laget, att jag fokuserat på att koordinera "Customer Service Week" på jobbet, så jag tänkte att vi kanske kan kolla på lite bilder på vad jag egentligen har gjort. 
 
I måndags hade jag bett TK om hjälp med att åka och handla "kick-off-frukost" till hela kontoret. Precis som förra året satsade jag (som är den som ligger ute med pengarna) på "gör det själv-buffé" istället för färdiga mackor etc. Jag orkade inte fixa med att beställa bröd, så jag tänkte bjuda på typ polarkaka eller nåt, men det var inte TK med på, så han hade varit på Ica Maxi och förbeställt några lådor med frallor (fem olika varianter, tjugo av varje), så att vi kunde hämta ut färdigpackade lådor med bröd istället för att stå och plocka i påsar själva när vi kom dit vid halvåtta (TK hämtade upp mig med bil). Köpte även juice, fil, ost, skinka, müsli och sånt och sen åkte vi till jobbet där ett gäng snälla kollegor mötte upp i garaget och hjälpte oss att ta upp kassarna (jag hade tagit med såna blå IKEAkassar att bära i för att inte behöva köpa plastkassar) och duka upp buffén i köket. Eftersom det inte finns möjlighet att laga till grejer på jobbet hade G varit snäll och kokat lite ägg hemma också som hon tog med. Klockan nio körde vi gång och med tanke på att mailet med inbjudan som jag bad HR skicka ut på onsdagen veckan innan inte gick ut förrän sent fredag så var det ändå rätt bra uppslutning.. (det är inte bara jag som brukar jobba hemma). 
 
Någongång efter 10 när jag gick ut i köket för att plocka undan allt hade MM redan fixat det. Bra bra! Då kunde jag fokusera på att sätta upp mitt lilla "photo booth" istället. Jag valde ett var våra små "telefonrum" som inte ligger i direkt anslutning till där folk brukar sitta och jobba och pyntade väggen med mina hemmagjorda vimplar som en variant på "back-drop". 
 
..och sen dukade jag upp med lite rekvisita (som jag tagit med hemifrån)
 
Det var lite trögt till en början med bilderna, men det lossnade lite till eftermiddagen. :) 
 
Under eftermiddagen var jag tvugnen att jobba med lite annat men jag hann författa ett mail om veckans "fun and games" också som HR fick skicka ut (eftersom alla inte har rätt att skicka ut till hela kontoret sedan många år tillbaks när det skickades ut onödiga mail till alla). På tisdagen samlade jag in anmälningar från folk som kunde tänka sig att vara med och spela jenga, grodspel och bygga marshmallow-spaghetti torn och fixade iordning spelscheman för detta. 
 
Fick tyvärr inte in så många anmälningar men ett iltet gäng blev vi iallafall. Jag körde lottningen själv (orkade inte samla alla för det) och de första att spela Jenga blev EE och AE. E vann den matchen och gick vidare. 
 
 
 
Onsdag och torsdag förmiddag fortsatte matcherna i både jenga och groda, och sen var det några tappra som vågade sig på Marshmallow-Spaghetti Tower Challange grejen också.
 
Regler: Varje spelare fick 20 (okokta) spaghetti, en meter snöre, en rulle maskeringstejp och en marshmallow och uppgiften att bygga högtsta tornet under veckan. Kruxet: marshmallowen måste sitta högst upp i tornet och man hade bara 5 minuter på sig att bygga.Tornet måste stå minst 5 sekunder utan stöd när man var klar (så att jag hann mäta). Det var svårt. 
Bäst var AE med sitt blott 43 cm höga torn (som var sjukt stabilt). 
 
Till torsdagen hade EK köpt in "lite" fikabröd. :)
 
Så vid 14 fikade vi (hade jag bestämt) - och så hade vi prisutdelning (hade jag också bestämt) eftersom det ju är roligare att vara med och leka om man kan vinna något. Jag hade köpt in 3 st chokladmedaljer att dela ut till vinnarna. Nu föll det sig ju så att Leffe vann BÅDE jenga och groda, men ja, så kan det ju bli ibland. Han fick en hoddie (med företagslogga som HR skakade fram) som första pris för Jengan och sen fick han en fidgetspnner (också med logga) som pris för grodspelet. A som vann spaghettigrejen fick också en hoodie. Jag hatar att prata inför grupp och ville ju ta lite bilder så jag bad en av mellancheferna (PA) om hjälp att dela ut priserna. 
 
Glada vinnare! :)
 
Det var ju CSW hela veckan - även på fredagen - men då orkade jag faktiskt inte åka in och styra upp mer, så vi avslutade där på torsdagen. Ja, kontorsaktiviteterna alltså. Annars fortsatte det ju i form att bilder skulle laddas upp på globala CSW-sidan, recognitions skulle sammanställas och summeringsdeck och nyhetsbrev skulle fixas.....(plus att jag hade en del annat att göra också..). Ja. Jag var lite trött efter denna vecka. Kanske inte låter så mycket, men ja... så är det. Är dels inte van att behöva åka in till kontoret flera dagar i rad och sen tar det ju lite kraft att "styra upp" folk... Men jag tycker ändå det blev en ganska bra vecka. Just nu känner ajg att jag nog inte orkar fixa detta flera gånger men vi får se.. det är ju långt till nästa gång....
 
Firade att jag överlevde veckan med att ta ett par selfies i båset. ;)
 
Orkade inte släpa med systemkameran mer än under måndagen, så årets CSW dokumenterades i mobilen. Det gick bra det med (även om bildkvaliteten kanske lämnar lite övrigt att önska...
nästa vecka måste jag försöka få till mina kostnadsrapporter.... håll tummarna för att det går bra (har bara hört dåliga saker om systemet som de ska loggas i...). har inte plockat undan fotopropsen heller, så det måste jag också göra.. och ja. en vecka om året får jag alltså betalt för att vara lekledare... :O)
 
Kategori: Arbete Taggar: csw
Kommentera inlägget här: