allmänt svammel (liv & lön)

Halva söndagen gick jag omkring med en konstig smak på tungan som inte försvann vad jag än gjorde... (borstade tänderna & tungan, drack vatten, åt turkisk peppar och mat, tuggade tuggummi...). I går vaknade jag med ont i halsen. Gissar att det var det som var orsaken. Hade helst jobbat hemifrån men det gick ju inte eftersom jag hade tid för provtagning på KS (proverna är föranmälda och måste tas en viss dag mellan givna klockslag eftersom det ingår special(BCR-ABL)prov). Jobbade hela dagen från kontoret utan större problem, men kände mig lite "urrig" vid dagens slut (och orkade inte göra mycket alls när jag kommit hem efter jobbet. Idag har jag ont i halsen, värk i högerörat, är liksom "trött" i bröstkorgen (ni vet vad jag menar?) och känner mig allmänt "frussen" men idag kunde jag iaf jobba hemifrån. Bra det. Sov helt sjukt hårt efter att P hade stuckit hemifrån imorse vid halvsextiden (han har varit ute och flugit idag igen och borde förhppningsvis komma hem snart.. platsdelningen i maps-appen säger att han är tillbaks på arlanda med 3% batteri i mobilen.. så vet inte om han ff är där eller om mobilen dött).
 
 
Dålig tajming om jag skulle bli sjuk nu när det är AW inbokat på fredag och allt... (det är jag som skickat ut inbjudan så tänker det vore bra om jag är där en stund iaf, särskilt som min med-arrangör TK meddelade förra veckan att han (som var den som valde datumet) verkar ha dubbelbokat sig och kanske inte kan komma (meeeh!)). Dessutom måste jag ju  Sverige kontorests CS Week, aktiviteter, städa All Hands presentation och fixa en mailmal för en grej som bossen ska skicka ut i början på nästa vecka. Känner mig sämre nu än jag gjorde under dagen.. men det kan ju vara så, att det känns mer när man är lite trött, så jag hoppas det känns bättre imorgon. 
 
Var en sväng till centrum på lunchen... hade lite ärenden att klara av; köpa linsvätska, handla frukost, hämta ut paket och springa in på banken och fixa nytt inloggningskort till bankdosan (min bankkontakt har jagat mig i flera dagar om att det hade blivit något tokigt med mitt nya kort och att jag måste komma in och beställa nytt, och även om jag inte använder bankdosan särskilt ofta (kanske två gånger per år) så är det ju ändå bra att ha ett sånt där kort utifall att). Hann in en sväng på Lindex också där jag köpte årets Rosa Band och ett gäng strumpbyxor (lönetisdag ni vet ;)). Tänker att om jag någon dag ska få tummen ur och välja klänning eller kjol istället för byxor så måste jag ju ha lite fräsiga strumpbyxor att välja på (är ju så jäkla kallt och blåsigt ute dessa dagar så gå barbent är det ju inte längre tal om). Slog helt otippat till på ett par blommiga (!!) varianter med de med senapsgul botten var såååå fina på "probenet" i affären, så var tvungen. Tänker de blir fina till svart?
 
 
Kommentera inlägget här: