solo-söndag

Vaknade tidigt imorse, redan vid tjugo över sex av P's mobil. Han hoppade i brallorna och drog iväg och jag låg kvar i sängen utan att kunna somna om. Läste lite och kollade på TV. Blev sugen på scones så jag gick upp och bakade ett gäng enligt det här receptet (nästan ... bytte en dl vetemjöl till havregryn och använde naturell yoghurt istället för mjölk.. för den mjölk jag hade behövde jag till kaffet). Som smaksättare hade jag nymortlade kardemummakärnor och en nypa kanel. Kardemumman gav ganska mycket smak. Gjorde sconsen i muffinsformen (blev 10 stycken) och sen åt jag dem (ja, inte alla men 3) till mitt morgonkaffe med hushållsost och bregott. Väldigt gott! Sen ägnade jag större delen åt dagen åt att surfa badrumsinspiration och fundera över om jag skulle orka ta mig till IKEA. Flera timmar senare kom jag fram till att nej. Det orkade jag inte. Mest för att gångvägen till bussen är så vaaaaansinnigt tråkig. Aja. Får bli en annan dag.
 
Istället gav jag mig i kast med att tvätta av, slipa och måla kommoden. Eftersom jag hade svart färg hemma sedan jag målade vardagsrumsbordet, så fick den bli svart (ja, det haglade ju inte direkt in förslag på vad man kan hitta på igår, heh..  och dekorplasterna jag spanade på på Bauhaus när P skulle köpa plastlådor där var inte superfestliga, så ja, jag målade). Tänker att svart eller vitt nog ändå är det som passar bäst där uppe med alla de andra färgerna (eller möjligen naturträ, men det är ju lite trixigt att måla..). Lite knepigt att måla hyllan inuti / nere vid golvet när man har höftprotes och är smidig som ett kylskåp, så eventuellt blev det inte hundra, så får kankse köra några lager färg till en annan dag. Skulle kanske behöva lacka den också eller nåt. Får se när det torkat hur det ser ut...
 
ja, jag tejpade kanterna på handfatet, för jag vet hur "flaxig" jag kan vara med penseln... haha. gick bra dock, ingen färg kom på eller i handfatet. :) (däremot lyckades lite färg ta sig in under tejpen och upp på väggen men det gick att få bort utan större missöden...)
Åsa:

Jag skulle kommentera (via mobilen) men det fuckade upp sig o sen orkade jag inte skriva om min kommentar... skulle säga att dekorplast kanske är vanskligt med tanke på vatten etc och att få en hel bit som täcker utan skarvar, så måla hade oxå varit mitt tips - och gärna mörk mörk brunt eller svart eller svartbrunt. Which you did :)

Svar: :)
Kattis

Maria:

Mina kommentarer tycks inte synas ?

Svar: Denna ser jag men om du kommenterat förut så har de försvunnit någonstans på vägen? :(
Kattis

Kommentera inlägget här: