kaffe, burgare och bonus

I söndags fick jag kaffe på sängen eftersom P skulle iväg med en kompis (TS) och hans son för att köra radiostyrda bilar hela dagen. Han drog vid 10 och jag låg kvar i sängen och kollade på TV och drack mitt kaffe.
 
När kaffet var slut pallrade jag mig ner till köket och fixade en kopp till och fortsatte slappandet i vardagsrummet. Var lite sugen på att sticka ut i solen men det blev inte så. Gjorde inte många knop den dagen faktiskt, - låg mest på schäslongen och glodde på gamla avsnitt av Say Yes to the Dress -  mest på grund av att jag hade så vansinnigt ont i höften (och att det inte fanns så mycket annat kul att kolla på). Hade höftont-känning redan i lördags när vi promenerade till en av de lokala restarangerna för att käka middag. Eller alltså, jag har ju alltid lite känning, men lite extra då... Piggade upp mig lite genom att äta en halloumiburgare till lördagsmiddag där på restaurangen. 
 
När P kom hem från sina söndagsäventyr på eftermiddagen hade han svinont i knät. Han hade råkat trampa snett och dragit till högerknät som han gjort illa tidigare (i yngre år). Så var vi två halta här hemma. Fast jag är ju rätt van... värre var det för P som hade riktigt ont och var tvungen att både peta i sig voltaren och även leta fram mina gamla kryckor till och med...  Han har varit hemma från jobbet i två dagar pga knappt kunnat röra sig över huvudtaget. Själv var jag inne på kontoret och jobbade några timmar igår (åkte hem lite tidigare för att ta sista mötet som låg mellan 17:30-18:30) hemifrån. Hade varit trevligt med en lunchpromenad i Hagaparken, men jag bangade pga fortfarande ont...
 
Saker jag missat när jag jobbat hemifrån;
 
1) De har flyttat hållplatsen för "min" buss. Hann bli lite stressad för att jag inte visste var hållplats "R" låg innan jag hittade rätt igår morse...
2) Restaurangen i kontorsbyggnaden har börjat skriva ut dagens vegetariska rätt på menyn. Nice! (nu hade jag iofs matlåda med mig igår... men ändå!)
 
Idag har jag jobbat hemifrån igen. Chefen skickade besked om BPI och STI (lökeök och bonus) idag. Sånt är ju alltid kul även om det inte blir så mycket! Har inte haft lika ont idag så jag var ute en sväng på lunchen och handlade lunch till oss. PicaDeli-sallad fick det bli. Sen kunde jag inte låta bli att köpa frallor också... Mmmm.... frallor. 
 
som ni kanske kan gissa går det inte svinbra med viktklubb:andet just nu. har hamnat i en liten svacka. mat och promenadmässigt. gårdagens vägning visade att jag hade gått upp snarare än ner. inte svinmycket, men ändå. måttbandet visade plus/minus noll dock, så det är ok. nya tag imorgon!
Åsa:

Jag har ätit ytterligare 2 semlor sedan senaste rapport. Jobbar hårt på att bo i vassen i sommar 🐖

Svar: :) Jag ligger lite efter nu alltså! Har ännu inte ätit någon "riktig" samla.. bara min kladdkakevariant. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: