stil-inspo (i garderobsversion)

Såg den här bilden som Katie som bloggar under namnet The 12ish lagt ut här (hittade den via Charlotta Flinkenberg's inlägg om Inspiration för kurviga här) och började genast googla efter "svart lång tyllkjol". 
 
Sen sansade jag mig och insåg att jag ju faktiskt har något i samma stil (inte likadan men ändå hyfsat lång, svart och i flera lager (inköpt på Lindex i oktober 2017). Svarta kavajer har jag också ett par (eller fyra) i garderoben. Ingen med såna här tjusiga knappar, men ändå - det hänger kanske inte på knapparna här? Några randiga toppar har jag också, om än ingen som är just svartvit. Kanske att jag ändå inte behöver köpa nytt för att härma stilen? Så. Jag provade hur detta skulle kunna se ut baserat på vad som faktiskt redan finns i min garderob och det blev så här; 
 
Och tjaa, det skulle ju faktiskt kunna funka?! Kanske inte riktigt ännu (bara ben känns ju ff lite kallt) men sen när det blir vår på riktigt så... Eller så får man köra strumpbyxa till.
 
Kavaj H&M I Topp Stadium I Kjol Lindex I Sneakers Adidas I Solglasögon Joy (samtliga alltså "fyndade" i min egen garderob).
Anna:

Fint! Gillade outfiten med Converse till också. Jag veeeet, helt otippat!!!

Svar: Haha, vem hade kunnat trooo? :) Jag har inga låga converse, men det skulle kanske kunna funka med höga vita med?! :)
Kattis

Anna:

Jag har några men gillar de höga mer, tror det skulle bli superfint med vita höga till!

Kommentera inlägget här: