bräda & blomkål

Sov över 10 timmar i natt och ändå kände jag mig inte helt utvilad när jag vaknade. Gick upp ändå. Man kan ju inte sova bort HELA dagen.. Vi kollade på Nyhetsmorgon (på play) och drack kaffe / käkade lite frukost (jag). Vid 13 klädde vi på oss och stack ut för en promenad i solen. Trodde inte P (som inte ätit mer än en linskaka) skulle ha lust att gå mer än max en kvart eller nåt, men vi var ute nästan en timme. Nice! Bitvis glashalt men jag hade ice bugs och P hade rejäla kängor så vi klarade oss utan missöden (inget rasande tempo direkt heller).
Kom hem och käkade lunch (äggmackor) innan vi hoppade in i bilen och åkte till Jula för att kika lite. Där hade de byggt om fullständigt. Undrar när de gjorde det? Har inte varit där sedan någon gång i somras tror jag.. P köpte en batteridriven fm-radio (att ha vid ev. längre strömavbrott) och en försenad julklapp till mig. Jag hade tänkt köpa den själv men eftersom jag inte fått någon julklapp (och P fått en skjorta av mig) så fick jag den av honom. :) Vad det var? En liten step up bräda. :) (den här). Måste ju försöka komma igång på något vis och jag tänker att step var ett av de roligare passen jag gick på back in the day (i början på 2000-talet) när jag faktiskt tränade och gick på pass, så det kanske skulle kunna vara en bra inkörsport till annat. Denna brädan är rätt kort och inte så hög men jag tror den kan passa en höftopererad tant som mig. ;) Bra pris också (199:-). Nu ska jag bara hitta ett bra nybörjarpass någonstans också. En snabb googling visade mig detta på youtube. Kan nog funka till att börja med. Har ni tips på andra så hojta till. 
Hann med en sväng till både en av återvinningsstationerna och Willys också innan vi vände kosan hemåt igen. Köpte blomkål bland annat. Hade nämligen tänkt göra blomkålspizza till middag. Dessvärre visade det sig att mozzarellan vi hade i kylen var jääättegammal och luktade härk, så vi fick åka ytterligare en sväng (till Coop) för att köpa ny.. Dessutom har jag (hör och häpna!!) köpt broccoli. Tänker nämligen att jag ska trolla ihop en broccolipaj här till veckan. Det ni! Sjukt otippat... men jag tänker att jag ska försöka lära mig att tycka om broccoli. Får se hur det går... 
 
Kvällens blomkålspizza med tomat, lök och squash var god iallafall.
 
Kommentera inlägget här: