en bra dag

Dryga 10 timmars sömn fick jag (enligt fitbit) ihop i natt och ändå var jag jag lite seg och mosig när jag slängde benen över sängkanten vid kvart över 11 imorse. Zzz. Kollade mobilen och såg att jag fått ett mess från MP vid åtta tiden (!) (då sov jag nog som bäst). Slängde iväg ett svar - och hastigt och lustigt hade vi bestämt att hon skulle komma över på kaffe en stund senare. Kammade håret hjälpligt, slängde på kläder, drog i gång kaffebryggaren och käkade några finncrisp med bregott och ost - och sen var hon (och mjölken) här. :) Vi fikade en stund - vissa drack kanelkaffe (M) - andra låg under filten i soffan (P), vi pratade om ditten & datten och hur det nu var så hade jag plötsligt framkastat ett förslag om att promenera till IKEA och provisitta soffor. Så. Det gjorde vi! (inte P, han låg kvar under filten).
 
Kilade förbi hos M först så att hon kunde byta (till mer promenadvänliga) skor och därefter klapprade vi till ett en smula lördagshetsigt IKEA. Provade ett gäng soffor, kikade på köksbord och spanade på kontorsmöbler. Jag köpte ett nytt laptopstöd (datorkudde) som passar lite bättre in i vardagsrummet än det jag har sedan tidigare (och det gamla får flytta upp på övervåningen - kan vara bra att ha när / om man datoriserar i sängen... händer inte jätteofta, men ibland). Shoppade dessutom ett knippe tulpaner och (förstås) ett paket värmeljus. Vad M köpte kan ni läsa här
 
En bra dag! :) Och vem hade kunnat tro att jag skulle komma upp i över 15000 steg en seg lördag som denna?! Inte jag iallafall. Hade inte trott att jag skulle komma upp i ens 8000 steg, men se det gjorde jag. Kul med såna här spontana påhitt, särskilt när det är lite så där "dagen efter". Nu var jag inte jättebakis, men ändå. Lite trött var jag ju, det är ju inte sååå ofta jag "hittar på" (gör) grejer två kvällar i rad (ja Uggla och 50-årsfesten menar jag). Och nästa helg ska vi på kryssning! Bara en sån sak. 
 
Denna lördagkvällen har spenderats i soffan, med ostbågar och första mellodeltävligen. Var ju inga överväldigande bra bidrag idag om ni frågar mig... 
 
Åsa:

Precis den laptopkudden skulle jag köpa igår men hittade den inte, den var helt geschwint. Eller så såg jag dåligt, kan ha varit så också. Jaja, kom hem med en massa (doft-)värmeljus iaf!

Svar: Ahaa, var det det som fanns i IKEA-kassen. Jag undrade just. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: