kvällspyssel

Planteringsjorden som jag tänkt använda efter plantagenbesöket igår har legat ute hela vintern och var således helt genomfrusen. Suck. Dessutom blev jag hysteriskt sugen på glass, så vid halvtiotiden drog vi till ICA Maxi för att köpa blomjord och glass till mig och bröd till P (som var lite hungrig trots att vi käkat pizza tidigare).  Och ja, så hände det sig att jag kl 22 en lördagkväll fann mig stå i köket och plantera om blommor. Heh, that's a first. :) Det var förövrigt jätteskönt att handla 21:30 en lördagkväll. Det var inte knökat direkt. Noll kö i kassan. 
Jag handlade ett par monsteror (den ena på Plantagen och den andra på Bauhaus) och lite kryddor till köket (från Plantagen - för att ersätta de gamla som var näst intill döda). Samt lite nya krukor då. Jag har en liten kruksamling i garaget, men hade inga som var stora nog till mina nyförvärv. 
 
Denna fick en ny större kruka och fick flytta till hörnet (där jag byggt på piedistalen lite med en (av mig) gråmålad snurrbricka från IKEA som bara låg i ett av köksskåpen och drällde); 
Där den gamla blomman stod hamnade en ny (från Bauhaus); 
- och den sista hamnade i badrumemt på övervåningen. Normalt ligger det skönhetsprylar och dräller över hela bänken men jag hoppas att blomman ska hjälpa mig att hålla lite ordning (mm, vi får se). 
(ja, den har duschat) 
 
tycker i övrigt att det är ganska rogivande att stå och plantera och greja. det är nåt med att hålla på och spilla jord, haha....
Kommentera inlägget här: