hudtestet och produkterna

I lördags gjorde jag som sagt Skincitys hudtest (finns här) -  och redan i söndags var min hudrekommendation klar. Baserat på mina svar (och kanske bilden* jag bifogade) ville hudterapeuten som plockade upp mitt test rekommendera mig produkter från Medik8. Aldrig hört talas om märket och därmed inte heller övervägt det, så det ska bli spännande att se om jag märker någon skillnad när jag använt dem ett tag.
 
För ja, flera av mina gamla hudvårdsprodukter (som inte funkar riktigt som önskat) är slut, så jag gjorde slag i saken och beställde 4 av de 8 rekommenderade produkterna (de fyra som hudterapeuten stjärnmarkerat som lämpliga att starta med om märket är helt nytt). Beställningen inkluderade därmed rengöring, serum (till dagen), dagkräm och nattkräm.
 
Blev ju ganska dyrt, men jag fick 10% i prova-pårabatt eftersom det var första gången jag gjorde hudtestet. De produkter jag gärna provar en annan gång när jag känner mig rik (om de jag redan beställt funkar med min hud då), är den rekommenderade ögonkrämen (dark circles heter den), serum (till natten), lermask och custom cover drops (foundation). 
 
Man ska tydligen tänka på att vänja in huden och inte börja med alla produkterna samtidigt eftersom det (tydligen) tar ca 2-8 veckor för huden att vänja sig vid nya produkter (och innan man ser en tydlig förbättring). Initialt kan man uppleva en försämring av huden i form av torrhet och orenheter och finnar kan blomma upp. Jag brukar inte märka något när jag byter, så vi får se hur detta går, men jag ska göra som de rekommenderar och fasa in dessa nya lite försiktigt. Är mest sugen på serumet, så det provar jag först. 
 
 
Jag återkommer med resultatet när jag provat ett tag. Någon av er som läser här som provat märket?
 
 
* hoppas den/ de som såg bilden inte blev rädd(a)... sminkat flammigt/fläckigt fejs.. huvva. 
Kommentera inlägget här: