mos, chèvre och ett par kavajer

M kom över med kappan igår så jag fick prova. Den är för liten tyvärr. :( Iallafall om man vill ha en lite tjockare tröja eller bara en kofta under. Och det vill man ju. Sen är det ingen ullkappa heller, och det är ju det jag helst vill ha. Men ändå, synd - i övrigt var det ju nästan alla rätt. Men då ver jag det iallafall. Bara att leta vidare. 
 
Bestämde oss för att dra till MOS och kika lite, så vi lämnade kappan kvar i hallen hemma hos oss och promenerade till tåget och åkte till Sumpan för att byta till tvärbana eller buss (gnöö, jag minns nu varför jag inte åker pendeltåg särskilt ofta längre - fiffan vad trångt & mycket folk som luktar konstigt). Blev buss till Solna C. Där har man ju inte varit på eeeeevighter (var där en del när vi jobbade närmare), så vi tog bestlut att gå in och kika lite snabbt för att se vad som hänt där sedan sist. Slank in på New Yorker (där vi handlade myyyycket back in the day när vi åkte ofta till Ostrava). Finns mycket junk / konstiga plagg där (tycker jag) men ibland kan man göra ett fynd eller två. Vi gjorde varsitt. Jag (som saknar min svarta kavaj från Asos, fattar inte var jag har gjort av den?!) slog till på en kavaj. Har ju en svart från H&M, men ville gärna ha en till. Så jag köpte en. 379 kronor sa prislappen men den gick in för 199 kronor i kassan. Micket bra pris. 
M provade (och köpte) en blus som är väldigt mycket hon; 
Sen tog vi en buss till Solna station varifrån vi gick till MOS. Kollade i butiker, shoppade lite, blev hungriga, åt, handlade lite mer. Det var mest jag som handlade (M ska åka till Palma till helgen och sparar pengar till det). 
 
Åt gjorde vi på Klang Market. Servicen var lite si och så men maten - och cavan (när vi väl fick in den) - var god. :) Jag valde en pizza med chèvre, valnötter och honung. M tog soft tacos med tuna fishcakes.
M shoppade body butter på Åhléns och jag handlade en hjärtlampa på Lagerhaus, en berlock på Thomas Sabo och en blå baskavaj åt P på Zara. Plus en chokladmedalj (behöver den på jobbet nästa vecka) och lite smågodis. 
Kavajen jag köpte till P finns här. Provade den själv och den var lite för bred över axlarna men annars ok så jag bedömde att den borde passa honom. Den sitter som en smäck! (tvingade honom att prova nu i morse, haha).
Var mycket folk på pendeln på vägen hem med (åkte till Odenplan och bytte, mycket på båda) men det gick bra. Var hemma strax efter nio. Packade upp mina inköp, kollade några avsnitt av The Originals på Netflix och väntade på att P skulle komma hem. Bra dag men rackarns vad jag är trött idag.
 
Känner mig bakis fast jag inte drack något mer än det där lilla glaset cava vid fem-tiden på em...
 
Kommentera inlägget här: