ikea & gatlyktor mot moln

Mm.. tålamod är ju SÅ inte min grej när jag har fått en idé i skallen. Så igår åkte vi trots allt (dvs trots att jag borde spara semesterpengar) till IKEA en sväng så att jag kunde köpa några ramar för att komplettera den lilla samligen jag redan skramlat ihop till i övriga huset. Provade lite olika konstellationer på tavelvägg men har ännu inte HELT bestämt mig, så har inte satt upp något på vägge ännu. Men nåt sånt här tänker jag mig att det blir. 
 
Bilderna är en blandning av tidningssidor (mode) från Elle, tapet och "konstkort" från IKEA. Ramarna är IKEAs Ribba förstås. Skulle vilja komplettera med en rund eller oval ram i samma stil. Nån som vet var man hittar en sån?
 
Skulle ju vara kul att ha EGNA bilder i ramarna förstås, men naaah.. har inte kommit mig för att beställa utskrifter på några... i allafall inte till mig själv. Däremot beställde jag igår en utskrift / poster på en mobilbild jag tog för ett tag sedan till min svägerska (ja, P's syster alltså). Hon kommenterade på fejjan att hon gillade den och gärna ville ha den till sin blivande tavelvägg, så jag beställde den igår (när jag äntligen kom ihåg). Hoppas den blir ok.. 
 
den föreställer en av gatlyktorna vid bussterminalen. hade varit och handlat på lunchen i början av juli och råkade titta upp eftersom jag såg att det lyste. tänkte det kunde bli en kul bild, så jag halade upp mobilen och knäppte en, gillade den - och lade sen upp den både på insta och fb, och ja - U gillade också tydligen. :)
Anna:

Ett tips är Lagerhaus ramar, där får man den tredje gratis om man köper tre ramar. Jag gillar dem bättre än IKEAs eftersom IKEAs bågnar för jag är lat och hänger dem direkt på ramen, Lagerhaus ramar bågnar inte.

Svar: Aha, visste inte ens att Lagerhaus har ramar.. :) Men vi har ingen butik i närheten så kanske är därför.. Har inte upplevt att IKEAs bågnar, fast jag är lika lat och hänger direkt i ramen... Har du också haft Ribba som gjort det?
Kattis

Anna:

Ja, IKEA gjorde om Ribba ramarna och då blev de sämre. De större ramarna har bågnat flera stycken här hos mig.

Svar: Aha, vad trist. Alla mina lite större är av den gamla modellen så säkert därför jag inte märkt av det då. Men så himla trist när de gör om en bra grej till det sämre.. :/
Kattis

Kommentera inlägget här: