ledig torsdag hemma

Hur kul det än är att resa och se/uppleva nya saker så är jag ju en hemmaråtta i grund och botten, så det är ändå rätt skönt att bara vara hemma och göra mest ingenting. Sova i sin egen säng och slappa på schäslongen inomhus fast solen skiner (fast klart, denna sommaren gör den ju inget annat!) :)  Gick upp vid 9 imorse. Fixade kaffe och käkade frulle ute på altanen. Emellanåt låter det som regn mot solseglet men det är bara såna där jäkla björkfrön (?) som just nu ligger preciiiiis överallt.  Altanmöblerna är fulla och eftersom det står öppet överallt är de inne också. Gör inget annat än dammsuger upp såna känns det som. Skulle behöva dammsuga ute också (vi har en grovdammsugare) men känns inte som nån idé när det kommer nytt precis hela tiden. Plus att det är för varmt för såna sysslor.. Aja. Lyckades hålla undan dem från frullen iaf. Alltid nåt! Bläddrade i senaste Amelia som låg i brevlådan när vi kom hem igår. 
 
Gick in och körde igång en maskin tvätt och packade upp resväskan. Tog en svalkande dusch, men blev genast varm igen. Samlade ihop allt junk som skulle med till tippen (mest plast & pappersförpackningar, frigolit, tomglas och sånt) och drog iväg. Varmt som en jäkla smältugn på återvinningsstationen men inte så mycket folk, så gick rätt smidigt trots hettan. På vägen tillbaks hem släppte P av mig i centrum så att jag kunde gå till Kicks och köpa en ny Primerizer eftersom den jag köpte i november precis tagit slut. Slog även till på ny mascara och puder. Inte provat någon av dem förut men gillar andra produkter från Lumene, så hoppas dessa är bra med.. Hade inte läst något om dem innan, men enligt recensionerna på Kicks verkar de ju bra. Grämde mig lite över att jag hade glömt min bonuscheck hemma.. men fick 20% på hela köpet i medlems/sommarbonus, så det var ju bra iaf. 
 
När jag ändå var i centrum köpte jag med mig salladsingredienser hem så att jag kunde fixa sallad med pastapesto till middag. P fick skinka, riven ost och Rhode Island till sin sallad. Jag valde minimozzarella, gröna oliver och keso till min. Annars samma bas med pasta + basilikapesto, isbergssallad, tomat, gurka, lök, rädisor, gul paprika och morot (plus lite pressad citron). Inte dumt alls en dag som denna kan jag meddela. Hade tänkt sprinkla över lite pumpakärnor också, men jag glömde... Trodde också att det skulle finnas sojabönor hemma i frysen som jag kunde ha i, men tji fick jag - dem hade jag visst redan ätit upp. Nåväl - gick fint ändå. 
 
Just nu avnjuter jag ett glas iskallt bubbel (prosecco förstås) under takfläkten i vardagsrummet och planerar inte att göra så mycket mer alls idag. Möjligen kolla på Ernst klockan åtta. :)
Kommentera inlägget här: