13 mars (Miami Beach del 3)

 
Dags för del 3 i berättelsen om resan till MB.
 
Del 1 här
Del 2 här
 
 
Den 13 mars är ju P's födelsedag och så här spenderade vi den:
 
Vi hoppade upp i ottan och stack ut till stranden vid 7. Det var verkligen iskallt (om man jämför med temperaturen dagtid) och dessutom blåste det (typ 12 grader som upplevdes som kanske 9 vilket ju är ganska kallt i sommarkläder). Det var rätt många andra som hade samma tanke som vi; att se / fotografera soluppgången vid 07:26. Vi hängde i skydd av ett badvaktstorn i väntan på solen och P fick uppdraget att fotografera ett gäng på 3 från Asien (kanske Indien) som också väntade på solen (men de spenderade en del av sin tid med att kasta frisbee). Jag har ju inget bra objektiv för soluppgångsfotografering (för jag gillar mest att fota med fast, på nära håll), så mina bilder blev sådär på just soluppgången men P fick nog till lite fint. Här är några av mina bilder; 
 
Sooool!
 
Efter den lilla "fotosessionen" gick vi tillbaks till hotellet för att äta frukost. Hetsade i oss kaffe och rostat bröd mm och gick sen tillbaks till rummet för att tina upp och vänta på att solen skulle värma upp stan. Var verkligen HELT Iskall om händerna. Det bodde ett gång från Finland på hotellet och jag överhörde att en av dem (en gubbe) kommenterade att det var lite tråkigt att all mat på buffén hade samma färg. Han hade ju inte helt fel. :) (men det var gott så jag klagar inte, fast äggröran provade jag bara en gång). 
 
Vid strax efter 10 gick vi upp på takterrassen för att lapa sol. Solbäddarna var fortfarande i skugga så vi satt på stolar vid poolkanten en stund och väntade (och fotograferade) nnan vi gick ner och vred bäddarna lite så att vi kunde låta oss badas av solen. Hade sällskap däruppe bara av ett annat par. Och vid något tillfälle 3 ungdomar som badade stillsamt en stund i bubbelkoppen.Lugnt och skönt. Perfekt! 👌
 
När vi kände oss klara ganska många timmar senare (jag läste ut en bok, badade i bubbelpoolen och P badade i både stora och lilla poolen, bild från lilla ovan) gick vi ner till rummet för att vila lite (ja, vila och sova är genomgående tema för denna resa) och duscha.
 
Jag konstaterade att jag fått lite färg trots idogt smörjande. 
 
Efter piff (påklädning) gick vi ut och handlade öl, chips och vatten i nån butik. P ville ha födelsedags-gin så han köpte det i en liquer store. Gick till hotellet och kom på att vi ju behövde tonic också, så tillbaks ut och bort till Walgreens för det (ja, vi var mycket på Walgreens). Hängde på rummet och drack GT/öl. Googlade restauranger. Blev lite tipsy. Bestämde oss för att se om det skulle gå att droppa in på Pane & Vino (som fått bra betyg bland annat hos tripadvisor) trots att det stod att man skulle reservera. Som vi trodde (men det var värt ett försök) var det väntetid (ca 1h,) så vi gick vidare och hittade Caffe di Mauro där vi efter att ha kikat på menyn utanför gick in.
 
Valde att sitta inne pga inte så charmigt att sitta mitt i trafiken och äta. Födelsedagsbarnet valde lasagne och jag tog penne med ruccolapesto. På detta ställe valde man först vilken sorts pasta man ville ha och sen vad man ville ha till den. Budweiser till det. Båda micket nöjda. Jättegott bröd innan maten också (baguette bakad i ugn). Vi åt upp innehållet i första brödkorgen i ett nafs och fick därför in en till. :)
 
P åt upp det jag inte orkade av min pasta (plus sin supervarma lasagne ) och blev JÄTTEmätt. Alltså så där "kviiiiiid"-mätt. :)
 
Glad födelsedagskille med lätt bränd panna (och öra)
 
Jag tog ut 100 dollar i en ATM på vägen tillbaks till hotellet (för att jag ofta får "kontant-angst" när jag reser.. får för mig att det jag har inte kommer att räcka och hatar att inte ha råd med grejer på resa.. sen blev det ju pengar över i slutet ändå.. men det är skönt att veta att de inte tar slut").
 
Kollade på tv. Somnade ca halv nio, haha! (frågade P om han ville ut och "spring-break untza" men han var för mätt och trött (food and sun can do that to'ya 😲) - och nöjd med födelsedagen som den var, så då var det bra 🙂
 
(ska villigt erkänna att jag inte var jättesugen på untz heller). 
 
Kategori: Semester Taggar: miamibeach2018, semester;
Åsa:

Vilken fin dag, en toppeen-dag!

Kommentera inlägget här: