äntligen

Ja, ä n t l i g e n  har någon gjort den där svarta omlottklänningen jag letat efter så länge! En klänning i skön, inte för sladdrig trikå, med tillräckligt mycket tyg i kjolen för att man inte ska råka visa trosorna om det skulle blåsa lite och som inte glappar i urringningen så att man tvunget måste ha linne under. Dessutom med tillräckligt långt band i midjan för att man ska kunna knyta som jag vill.
 
"Någon" i detta fall är Miss Clarity, alltså Clara och Annakarin. Jag har ju ett par klänningar från dem sedan tidigare som jag också gillar (denna och denna) men har liksom saknat den där helsvarta varianten (färg är ju kul.. men black is black liksom).. Så när jag råkade se att de skulle släppa en (denna) som del av SS19 nu för ett tag sen så var jag supersnabb på köpknappen inne hos Provrummet. Det var bra att jag var snabb, för såg att den är slutsåld just nu. Hade grämt mig förskräckligt om jag hade missat tillfället! Så här såg den ut på när jag provade lite snabbt igår (fick hem den i brevlådan i tisdags men då provade jag bara lite snabbt över byxor för att se att storleken var ok). 
 
Har köpt svarta omlottkläningar förut, men de har varit i för tunt tyg, i fel material eller bara inte suttit bra på min kropp, men nu är jag hemma tror jag. :) Nu ska jag bara ta tag i detta med att börja använda klänning mer. Behöver hitta den ultimata modellen av strumpbyxa också tror jag. Rätt ofta jag väljer bort klänning för att strumpbyxorna inte sitter bra... :/ (hänger i grenen, sitter för hårt i midjan eller rullar sig.. usch).
 
Kanske är det snyggare med just omlottklänning om man har midja och inte är typ helt rak som jag, men äsch.. jag gillar att ha det ändå! 
 
någon som har tips på riktigt bra strumpbyxor? 
Kategori: Shopping Taggar: klänning, missclarity, provrummet;
Åsa:

Härligt när man hittar nåt som motsvarar den idé om ett plagg man haft i huvudet! Gött, grattis 👊🏻 Ser fin ut!!

Jag hittade en beige trench i precis rätt längd (halva låret) på HM som satt som en smäck så jag köpte en i svart oxå. Lika bra när man hittar nåt klassiskt o som är precis det man letat efter 👍🏻

Tar oxå gärna tips på strumpbyxa, tycker de flesta har tre kilometer ben och är för höga i midjan. Vem vill ha en strumpmidja ovanför kjollinningen??

Svar: Verkligen! Särskilt när man varit på jakt i flera år. :) Haha, så brukar jag också jobba; köpa flera (färger) när jag väl hittar något jag gillar. Tycker dock ofta att det skiljer i kvalitet mellan svart och andra färger. Kanske inte i alla typer av plagg men lite generellt så där. Hur som helst; grattis till bra köp!! :) Exakt, vill inte ha "korv" längs benen och i midjan...:S
Kattis

Anne :

Tycker den sitter snyggt på dig!
Jag har köpt strumpbyxor med ”mjukare” midja, undrar om det var på Lindex? Annars är ju ett knep att köpa en storlek större..

Svar: Aha, ska kika på Lindex igen och se vad som finns. :) Har provat det där med en storlek större, men de blir (som Åsa sa) för långa i benen på mig som har ganska korta ben.. blir för mycket "korv" som jag inte vet var jag ska göra av... tenderar att hamna runt knävecken och det är ju inte så skönt.. :/
Kattis

Åsa:

Större strumpbyxor ger ju ÄNNU längre ben o ÄNNU högre midja..?

Anna:

Jag har läst om och även hört om Swedish Stockings i Säker stil podden, de ska visst vara suveräna. Lite dyrare men värt pengarna vad jag förstår, håller längre och sitter bättre. Kanske värt att kolla in?

Svar: Just det, nu när du säger det så har jag också hört folk "hypa" dem (eller inte så mycket hört utan mest läst i mitt fall :)). Kanske kan vara värt att testa ett par ja!
Kattis

Kommentera inlägget här: