las palmas del 4

Lördagen den 16 mars. Vaknade vid 8. Duschade tillsammans (bra size på duschen, båda fick plats, fanns både regndusch och handdusch - med bra tryck - för den som tycker sånt är viktigt på hotell). Fixade till oss och steg ut för att käka frukost vid halvtio. Denna dag var det en annan kock i köket. Även han lyckades trixa till en välsmakande omelett, om än riiiktigt lika snygg som den kvinnliga kockans (eeh). :)
Som rätt två (sweet) provade jag denna dag pannkakorna. De var goda, men sylten var toksöt. 
Efter frukost stack vi ut en sväng "på stan". Jag såg ut så här;
Ute var det sol. Woohoo! :)
Vi promenerade till Stradivarius där jag slog till på väskan jag nämnde i ett tidigare inlägg här. Spanade lite i andra butiker också och handlade på Spar innan vi återvände till hotellet.
Åkte upp till takterrassen och började på en ny bok. Hängde i solen/skuggan och slappade/läste i flera timmar. Lovely! (betade av mer än halva boken).
Så småningom stack vi ut på stan igen. Promenerade lite hit och dit och hamnade till slut på Quitapesares Tasca (uteservering). Delade på en pommes med ketchup och drack öl. Varför krångla till det liksom. :)
Köpte aftersun (för att den jag hade med mig, något från en gammal glossybox luktade FÖR mycket och gick bara inte att använda.. jag kastade den), gick tillbaks till hotellet. Läste ut boken, duschade och fixade till oss. 
Vid åtta-rycket var vi ute igen och på jakt efter mat. Hamnade på La Tagliatella. Delade på en flarra prosecco och åt varsinn pastarätt. Ja, egentligen borde vi ju bara åka till Italien på semester... ;) 
Om det var små portioner på Vai Piano så var det något helt annat här! Blev apmätt och då orkade jag knappt äta hälften.. :O De erbjuder doggybag, men det är ju lite knepigt när man bor på hotell...
Drack up vinet, betalade och rullade hemåt...(till hotellet).
Här ser ni förresten en av anledningarna till inköpet av aftersun-krämen. Ja, jag hade lyckats bränna mig igen trots att jag tyckte jag skyddade mig så bra med solkräm och kläder... 
I bild också nästa bok på tur (började ju på den för evigheter sedan men kom inte in i läsandet alls då så gjorde ett nytt - mycket mera lyckat - ryck med den under semestern).
 
Kategori: Semester Taggar: las palmas, semester;
Kommentera inlägget här: