flashback: 2017

Januari: Började med fint vinterväder  och binge-watching av tredje säsongen av Skam. Jag fick blodöga igen buhu och lyxade till det med årets första semla. Det gjordes stora förändringar i min gamla grupp på jobbet och  jag var ute på finfin sushimiddag med M, funderade på det här med balansolja, drömde om rosa inredningsgrejer, lunchpromenerade med kollegorna, hade performance review ("performing") med chefen, planterade om blommor och hade  helt störd PMS.
Februari: Fick min sista Glossybox  (hade sagt upp prenumerationen), var med P och såg Magnus Uggla på Cirkus (och käkade hummerburgare på Griffins, mm!), var på 50-årsfest hos P's kompis, fikade och kikade på IKEA med M och firade D som fyllt 40 i november på kryssning med Bålstagänget (bildregn här). Sträck-kollade på Hemlock Grove. På alla hjärtans dag var jag och P ute och käkade middag och sen myste vi med gelehjärtan i bilen/biltvätten, haha. Doktorn meddelade att jag hade B12-brist och satte mig på Behepan. Köpte en ny kappa och fikade goda grejer. (jag menar, semmelkladdkaka...!!) 
Mars: Drack öl med P's kollega (ja, P var också med såklart!), jag tyckte mig märka förändring till det bättre vad gällde blodvärde/B12, fixade knäckepizza och köpte en påskhöna. Ja och så var vi ju i New Yooork! Woop woop! Det kan ni läsa om i dessa tio inlägg; ett. två, tre, treB, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio Jag var och fixade frippan och gjorde hudtest hos / köpte nya hudvårdsprodukter från Skincity. Och sen firade vi P's födelsedag lite i efterskott på hemmaplan. Jag köpte en ny mobiltelefon och såg årets första tussilago.
April: Allt fler vårtecken visade sig, vi var på söndagsutflykt till storstan (Stocholm) och gick på museum, jag gick loss på inredningen med sprayfärg, hade svårt att ta in terrordådet på Drottninggatan och påskpiffade  hemma.  Fixade även påskfika till kollegorna på jobbet. Vi grilade och jag fixade eget fröknäcke. Lunchade med M och shoppade nya sneakers. Förberedde för bröllopsfotografering  och testade fotoidéer. Slog dessutom till på en ny kamera. Fikade/shoppade (letade kläder till bröllopet) i Vällingby och testfotade  lite till (med nya kameran denna gång).
Maj: I maj mötte jag och ett gäng andra kollegor upp vår gamla chef TH på lunch. Jag öppnade en flaska fredagsbubbel själv (haha!), käkade blomkålspizza, tog M och P under armen och gick för att lyssna på rock på Southside Pub. Sålde kläder på Tradera och var på AW. Köpte en Kånken, fixade med gräsmattan, konstaterade att patentet på Glivec gått ut, fotograferade kollegor som sprang Brunnsviken tunt, hittade bröllopsoutfit och åkte till Småland. Där var det så här fint - och vi (både jag och P) agerade bröllopsfotofrafer när I och B gifte sig. ♥
 
 
Juni: bjöd på hälsodag  (på jobbet), nationaldag och liljekonvaljer. Sommarmingel, altanhäng, grillmiddagar och lite försenade pioner. Jag köpte oljelampor och elefantöron - och firade midsommar / födelsedag hemma. Spammade sociala medier med bilder på pioner  och shoppade en gungstol
Juli: I juli fixade jag frippan, monterade fötter på beståhyllorna hemma, käkade vattenmelon, drack bubbel och hade det fint på semestern. Var på utflykt med övernattning (i Uppsala, bodde här). Vi åkte ut till "landet" och hängde med syrran och hennes gubbe ett par dagar. Testade en ny lokal restaurang och bara gjorde ingenting (som är så skönt när man har semester). Drog även till Malllis en sväng (den resan spillde över lite i augusti). 
Augusti: Första dagarna spenderades i Port de Soller. Det var nice. Semestern tog slut och vi började jobba igen. Lunchpromenerade i Hagaparken med kollegorna och sportade typ en miljard olika randiga tröjor. Jag och P firade 10 år (!) ihop och var ute på middagsdejt. Jag promenerade  en massa, var hos tandläkaren och var i Bålsta för vår årliga kubbturnering - som hade guldtema
September: Middagsdejt, grönkålspaj, läkarbesök, brusreducerande hörlurar och klädkammarrensning. Vi höstfixade på altanen och jag köpte nya höstskor (som jag fortfarande är supernöjd med). Jag garvade åt Ismo och firade "födelsedag" igen. Köpte en ny elvisp och goffade våfflor.
Oktober:  Fixade "Team Sweden frukost" på jobbet (med anledning av Customer Service Week), köpte rosa bandet, arrangerade lite "fun & games" och köpte ju en röd kappa. Firade min syster som fyllt 60 år (och blev jättefull) och var på afterwork (då blev jag inte alls full). Köpte en ny skärm, hatthylla, ansiktsmask och skärbrädor En kollega föll ihop på jobbet och fick alla att vilja fräscha upp HLR kunskaperna... Jag och P drog till Oslo (lite mer om det här och här)
November: var frostig och gul. Vi var på världens roligaste finskakurs och jag fick eksem runt ögonen (inget samband). Vi drack glögg och den första snön föll. Mätte livsstilsdata och shoppade en Kerstin. Fikade/lunchade på (hyfsat nyöppnade) Espresso House och började adventspynta
December: Det blev första advent, jag köpte nya fina bordsstjärnor, filmjölksfrostade en lampa och var på AW. Hade systerträff ♥ och snön föll och försvann, julen och nyåret var båda helt gröna. Julfikade på jobbet och var på julmarknad vid slottet. Köpte en bok och fick recognition. Blev sjuk lagom till ledigheten (blääk) men piggade på mig tillräckligt till julafton för att orka fira med familjen hos syrran. Våra "face mats" gjorde succé. Till nyår var det P's tur att vara sjuk så det blev stillsamt firande hemma med lite bubbel, mat och nyårsbingo.
Och det var det. Nu är det 2018 och kanske orkar jag hitta på liiite mer detta år. 
 
här hittar ni  återblicken på 2016
Kategori: Livet Taggar: 2017
Åsa:

Ni gjorde ju massor juh! ☺️

Svar: För att vara vi ja, men inte om man jämför med många andra.. ;)
Kattis

Kommentera inlägget här: